Din varukorg är tom.

Ombyggnad

Just nu bygger vi om hemsidan och kommer därför inte att kunna skicka ut några beställningar. 

Köpvillkor

Klicka här för att läsa hur du handlar!

E-post beställning:
Om du tycker att det är krångligt att beställa via webbutiken så går det självklart att maila in din beställning till oss

 

Porto och avgifter:
Vi skickar alla våra paket med Posten AB så att du som kund alltid får den tryggt levererad, vi skickar alltid din beställning fraktfritt, skulle du däremot vilja betala via postförskott så tillkommer en avgift på 79 kr. När det gäller att skicka varor till utlandet så måste en förskottsbetalning ske för varan plus frakt och eventuella övriga omkostnader som tillkommer beroende på vart och hur paketet skall skickas.

 

Kontokortsköp
Vi använd oss av Payson och Paypal så att du enkelt och tryggt kan betala till oss. Med Payson och Paypal kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard.

 

Moms:
Moms ingår i samtliga priser

 

Kontakta oss:
Du når vår kundservice på e-post. Mailfrågor som rör köp/beställning besvaras inom 24 timmar vardagar

 

Garanti:
Vi lämnar 2 års produktgaranti. Internetfakturan(eller ORDER spec.) gäller som garantibevis. I övrigt gäller konsumentköplagen.
Alla hjälmar som vi säljer är godkända på svenska vägar om inget annat framgår i produktspecifikationen

 

Reservation:
Vi förbehåller oss rätten till prisändringar. Vi reserverar oss även för eventuella felskrivningar.

 

Ångerrätt:

När du köper en vara hos oss så har du enligt konsumentköplagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Det viktigaste är att du blir nöjd, skulle du vara missnöjd över en vara du mottagit så kontaktar du oss.

 

Reklamationer:
Konsumenten har reklamationsrätt i vanlig ordning enligt lag vare sig felet är synligt eller dolt. Eventuella reklamationer skall anmälas inom skälig tid från att det felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid inom ”skälig tid”. Reklamationsrätten är 3 år. Konsumenten ersätts för returfrakt vid reklamation.
Vid reklamation rekommenderar vi att ni mailar Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar. Du måste tillåta Javascript för att visa e-postadressen för handläggning av din reklamation. Var vänlig skriv Namn, order nr, tele nr och vilken produkt det gäller och vad reklamationen avser.

 

Transporter:
Posten.se aviserar er via epost och/eller sms dagen före leverans, om mobilnummer ej anges så får du ett brev hem med kolli-id.

 

Leveranstid:
Dom allra flesta hjälmarna vi säljer finns hemma på lager och därmed levereras hjälmen mellan 1-3 dagar efter erlagd order, med reservation för ev. försening hos Posten AB eller slutsåld lagervara.

 

Fel leverans
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet.

 

Transportskador:
Försändelser som är skickade via hjälmlagret.se är transportförsäkrade. Är ditt paket skadat vid uthämtningen på Posten så skall du reklamera direkt i postluckan. Upptäcker du det när du kommer hem, kontakta oss.
 
Outlösta försändelser
Om ett beställt paket ej löses ut, spärras kunden och ny beställning kan ej ske förrän returavgift betalats. Returavgiften är för närvarande 250.- vilket täcker våra kostnader.

 

Skydd av personuppgifter:
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig, och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar att vi inte kommer att sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

Åldersgräns:
Vi säljer inte till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.